keskiviikko 4. marraskuuta 2015

Tunika kaksivuotiaalle.

ob busy forest 4/2015 mekko tunika taskullinen pupu joustofrotee sininen

ob busy forest 4/2015 mekko tunika taskullinen pupu joustofrotee sininen

ob busy forest 4/2015 mekko tunika taskullinen pupu joustofrotee sininen

ob busy forest 4/2015 mekko tunika taskullinen pupu joustofrotee sininen

Sama pieni päivänsankari sai tämän tunikan kuin tuon kakunkin. Tunikan kaava OB:n lehdestä 4/2015. Pitkästä aikaa onnistuin kaikessa, minkä tässä tunikassa tein ja se tapahtui vielä vähän niinkuin siitä vaan. Vaikeahan sitä on enempää selittää, mutta ettei tarvinnut sen enempiä miettiä, kunhan vaan teki, niin se valmistui. Koko on 86 ja vaikka olin varmistanut oikean koon tuntui tuo kuitenkin todella pieneltä valmiina. Pelkäsin, että olen sittenkin tehnyt siitä liian pienen ja mietin jo valmiiksi kaikki keinot miten suurennan sitä :) Tunika on kuitenkin juuri oikean kokoinen käytettäväksi nyt. Jes!!

Kangas on ollut pitkään minulla kaapissa ja siitä on pitänyt tehdä omille pojille housuja, mutta se nyt vaan on jäänyt. Eihän sitä suutarinkaan lapsilla niitä kenkiä ole ;) Kangas on joustofroteeta ja olen sen muistaakseni tilannut joskus aikoja sitten Sampsukasta. [muoks. ei kyllä se taitaa muuten olla Metsolan kangasta] Taskukangas on taas aika perus puuvillaa ja ostettu EK:n palalaarista ehkä vuonna äx tai yy.

Vihdoin ja viimein sain hankittua kaksoisneulan ompelukoneeseeni ja voi ihme sitä ompelun riemua! Miksi!?! Oi miksi minulla ei ole aiemmin ollut tuota pientä, mutta niin äärettömän kätevää kapistusta??

4 kommenttia:

  1. Suloinen tuo pupukuosi ja kaunis on tunikakin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tämä kangas oli mulle pitkään semmoinen "ruma". Vaikea selittää, mutta ehkä tiedät, kun kangas ei oikeastaan näytä miltään pelkkänä kankaana ja se muuttuu ihan toisenlaiseksi kunhan siitä tulee vaate. Tämä oli aika pitkälle sellainen.

      Poista

Risuja vai ruusuja? Kiitos kommentistasi!